تامر حسني عن رهان أحمد آدم بشأن انتشار التريندات المزيفة: كلمة تريند جننت عقول بعض الناس

آخر تحديث: الأحد 26 فبراير 2023 - 4:17 م بتوقيت القاهرة

علق الفنان تامر حسني على رهان الفنان أحمد آدم، على انتشار الأخبار المزيفة التي تحمل معنى الهجوم من بعض الشخصيات على غيرها، قائلا: «كلمة تريند جننت عقول بعض الناس».

ونشر تامر حسني عبر حسابه الرسمي على موقع «انستجرام»، الفيديو الذي يهاجمه فيه أحمد آدم ببرنامجه «بني آدم شو»، معلقا: «أستاذ أحمد آدم فعلا بيدي درس حقيقي بيشرح فيه سمات العصر الحالي اللي كلمة تريند فيه جننت عقول بعض الناس وخليتهم يبيعوا مبادئهم وصداقتهم وأمانتهم، لمجرد إن الناس تعرفهم أو تتكلم عليهم».

وتابع تامر حسني: «ولو ليوم واحد ونسيوا أنه لا يصح إلا الصحيح عشان ده عدل ربنا، وأي أفاقين مع الوقت هتلاقيهم بيختفوا والمحترم الحقيقي هو اللي بيستمر أصل لما نهتم ونرد على كل كداب أمال اللي بيحبونا نعمل معاهم إيه !!!!؟».

واختتم تامر: «الحقيقة أن فعلا الكلام السلبي هو اللي انتشر شكرا أستاذ احمد آدم لكلامك وإشادتك الحقيقية في حقي هي شهادة عظيمة من فنان محترم وكبير بفنه وأخلاقه».

وقدم أحمد آدم حلقة من برنامجه "آدم شو" الذي يقدمه على قناة الحياة، ويناقش فيه القضايا والموضوعات المختلفة بشكل ساخر، عن كيفية صناعة التريند.

وأخذ آدم من تامر حسني مثالا على صناعة التريند عبر مواقع التواصل الاجتماعي، حيث تحدث عنه مرتين بشكل مختلف، في الأولى أشاد بأدائه تامر، وفي الثانية هاجمه ضمن موضوع الحلقة، وراهن الجمهور على أن الذي سوف ينتشر هو الكلام السلبي لصناعة تريند مزيف.

وقال: «تامر حسني مين مش واخد بالي، مش كفاية عليك كده بقى واللا إيه، أول ما طلع طلعلنا شعر صدره وقعد يمصمص في شفايفه ويسبل للبنات».

وتابع: «وبيقدم شوية أغاني تعبانة ويعني إيه أكتر حاجة بحبها فيكي.. طيبة قلبك.. إسفاف، وأفلامه وحشة جدا، وهو اللي بيألف وبيخرج وهو اللي بيعمل موسيقى تصويرية، وهو اللي بيقطع التذاكر بيعمل كل حاجة، أنت مغني ولا كوميديان ولا أنت إيه بالظبط؟.. كفاية عليك كده».

ولاقت تصريحات آدم انتشارا عبر مواقع التواصل الاجتماعي، حيث شاركها كثير من المستخدمين.

 

View this post on Instagram

A post shared by Tamer Hosny (@tamerhosny)

هذا المحتوى مطبوع من موقع الشروق

Copyright © 2024 ShoroukNews. All rights reserved