فيديو.. فتحي عبدالوهاب: أنا راجل مشخصاتي والحمد لله إني بشتغل في اللي بحبه - بوابة الشروق
الإثنين 30 سبتمبر 2024 4:21 م القاهرة القاهرة 24°

الأكثر قراءة

قد يعجبك أيضا

شارك برأيك

هل تؤيد دعوات مقاطعة بعض المطاعم التي ثبت دعمها لجنود الاحتلال؟

فيديو.. فتحي عبدالوهاب: أنا راجل مشخصاتي والحمد لله إني بشتغل في اللي بحبه

هديل هلال
نشر في: الإثنين 27 مارس 2023 - 8:00 م | آخر تحديث: الإثنين 27 مارس 2023 - 8:00 م

قال الفنان فتحي عبدالوهاب، إنه يحب مجاملة أصدقائه بالمشاركة كضيف شرف في أعمالهم، لافتًا إلى أن الإنسان موجود في الحياة حتى يكون سعيدًا.

وأضاف خلال لقاء لبرنامج «حبر سري»، المذاع عبر فضائية «القاهرة والناس»، مساء الاثنين: «أعتبر مشاركتي كضيف شرف غلطة ليه؟ إحنا بننبسط، إحنا في الشغلانة دي عشان ننبسط وفي الحياة عشان نكون سعداء».

وأشار إلى أنه يسعد بالمشاركة كضيف شرف حتى لو كانت مساحة الدور صغيرة ولن يجني منها عوائد، معقبًا: «الفكرة الانبساط باللقطة أو المشهد أمام الكاميرا، وسعادتي إن في شخص حس إنها مجاملة كبيرة أعملها ده شيء يسعدني وملوش معيار سواء أكثر أو أقل من اللازم، الدنيا أبسط من كده».

وذكر أنه سعيد لمليون سبب بعد مشاركته كضيف شرف بالجزء السادس من مسلسل «الكبير أوي»، موضحًا أنه من جمهور الفنان أحمد مكي والمسلسل.

ولفت إلى وجود علاقة صداقة تجمعه بـ«مكي»، مضيفًا: «أحمد صاحبي وشخص عزيز على قلبي جدًا وأقدره وأحترمه وأجلّه».

وأكد أنه من جمهور نجوم كثر من زملائه وتلامذته؛ لأنهم يقدمون فنا وأعمالا ترتقي بالوجدان وتسلي وتعلم وتوجه، قائلًا إنهم «يطبطبون» على المتفرج، ولا يدلون بالرسالة بشكل عنيف أو خشن أو به فوقية وتعالٍ.

وبسؤاله إذا أصابه الغرور في بدايته الفنية، رد متعجبًا: «والله العظيم! إذا كنت أنا موصلتش لأي حاجة لغاية دلوقتي، صعب الإحساس ده يتولد من خلال الفن، وطول ما أن بتفرج وأسمع وأقرأ وأتلقى كمستقبل لأي رسالة فنية أتعلم منها وهفضل كده، أظن إن ده صعب يحصل، أنا راجل مشخصاتي وبحب الشغلانة بتاعتي والحمد لله إني بشتغل في اللي بحبه».



قد يعجبك أيضا

شارك بتعليقك